مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-18سياسي

کمبود بیش از 30 هزار پرستار در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شمس الدین شمسی روز شنبه در نشست خبری در آستانه روز پرستار (28 آبان) که در محل این سازمان برگزار شد، - عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه بیش از 30 هزار کمبود پرستار در کشور وجود دارد، گفت: باید نیروی انسانی مناسب در این حرفه تامین شود در غیر این صورت سلامت مردم به خاطر کمبود پرستار صدمه می بیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شمس الدین شمسی روز شنبه در نشست خبری در آستانه روز پرستار (28 آبان) که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: پرستاران دو تا سه برابر توانشان در بیمارستانها کار می کنند و اضافه کاری با ساعتی 15 هزار تومان و شیفت های اجباری ناپسند بوده و به ارایه خدمت دهی نظام سلامت خدشه وارد می شود.

وی با اشاره به بازنشستگی بیش از 10 هزار پرستار در دو سال گذشته تصریح کرد: در دوران همه گیری کرونا از توان پرستاران طرحی در مراکز درمانی استفاده زیادی شد ولی اکنون این قشر مورد بی مهری نظام سلامت قرار گرفته و بیکار شده اند، در حالی که با توجه به کمبود شدید، می توان دوباره آنها را مشغول بکار کرد.

شمسی با بیان اینکه عرصه خدمت رسانی در نظام سلامت شوخی بردار نیست و تعطیلی ندارد تصریح کرد: لازم است تامین نیروی پرستار به اندازه کافی، پرداخت فوق العاده، سختی کار و مطالبات آنها مورد توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود بیش از 30 هزار پرستار در کشور

کمبود بیش از 30 هزار پرستار در کشور