مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-21اقتصادي

سرنوشت تولید موبایل ایرانی


یکی از دغدغه های صنعت مردان ایرانی از گذشته تا به امروز، تولید گوشی تلفن همراه از زمان ورود نخستین تلفن همراه به کشور بوده است؛ طبق آخرین اظهارات مسئولان این حوزه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، پیش از این تنها یک شرکت به عنوان تولیدکننده محدود گوشی شناخته می شد؛ تولیدکننده ای که البته به زعم برخی از کارشناسان این حوزه، بیش تر مونتاژ کننده قطعات وارداتی گوشی بوده تا این که بخواهند صفر تا صد گوشی را در داخل کشور تولید کند.

طی سال های گذشته، گوشی هایی که به انحاء مختلف در داخل تولید شده بودند، در بازار موجود بود.

اما موضوع تولید گوشی جدید ایرانی، از نیمه های سال 1398 بود که به یکی از مباحث حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شد، آن هم تولید یک گوشی که ایرادهای مدل های قبلی را برطرف کرده باشد و بتواند با نسخه های خارجی رقابت کند.

درباره مزیت تولید گوشی داخلی گفته شده که با تولید گوشی باکیفیت ایرانی با قیمت مناسب، به قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و اشتغال کمک خواهد شد.

اگرچه ویژگی ها و خدماتی که برای گوشی داخلی در نظر گرفته شده، هنوز اعلام نشده اما استفاده از سیستم عامل بومی ظاهرا یکی از این ویژگی ها است.

امکان باندل گوشی ایرانی توسط اپراتورها هم موضوع دیگری است که اعلام شد؛ عرضه گوشی های باندل با سیم کارت اپراتورهای معتبر در سراسر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت تولید موبایل ایرانی

سرنوشت تولید موبایل ایرانی