مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 08:252023-10-29پزشكي

مرگ با مجوز قانونی!


بنه گیری بیش از حد از درختان ایلام یکی از روشهایی است که دست در دست خشکسالی و آفات روند مرگ درختان کهنسال این دیار را تسریع میبخشد، آسیبی که اینروزها با مجوز قانونی هم صورت میگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام منبع غنی از گیاهان دارویی است که از دیر باز مچرد توجه و استفاده مردم کهن این دیار بوده؛ یکی این گیاهان که قدمت بسیار طولانی در این خاک دارد گونه بنه است که حدود 250 هکتار از جنگل های استان مربوط به این هدیه خدادادی است.

از نشانه های این درختان که به وفور در جنگل های استان ایلام یافت می شوند دارای میوه سبز رنگ، سرشار از چربی، و خاصیت دارویی عطر و طعم لذیذی دارد که میان مردم این بوم طرفداران بسیاری دارد.

اما تهیه این ماده مغزی که شیره جان این درختان با قدمت است شاید بعضا بیرحمانه باشد، بدین صورت که با تبر یا تیشه مقداری از تنه این درخت کنده می شود و با گل کاسه مانندی زیر محل جراحت قرار داده می شود تا به مرور زمان این کاسه پر شده و اینگونه بنه تهیه میشود.

  اما اکنون در کوه های استان ایلام مشاهده شده که در برخی موارد به روری درخت بیش از صد ها زخم تبر بر تنه یک درخت بنه زده شده است که این موضوع به علت سودجویی های برخی افراد رخ داده که باعث مرگ درختان تنومند و زیبای این دیار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ با مجوز قانونی!

مرگ با مجوز قانونی!