مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-21اجتماعي

کاهش تعداد گونه های پرندگان مهاجر در خراسان شمالی


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش خراسان شمالی از کاهش تعداد گونه های پرندگان مهاجر در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش خراسان شمالی از کاهش تعداد گونه های پرندگان مهاجر در این استان خبر داد.

محمد تقدیسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به علت بروز سرمای شدید در منطقه سیبری و آسیای میانه هر سال تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به مناطق گرمسیرتر در عرض های جنوبی مهاجرت می کنند که یکی از این مناطق ایران است.

وی افزود: خراسان شمالی به علت موقعیت ویژه زیستی و جغرافیایی یکی از مکان هایی است که در فصل پاییز و زمستان میزبان این پرندگان است.

تقدیسی ادامه داد: تعدادی از این پرنده ها زمستان گذران هستند و تمام طول دوره سرما را در این استان سپری می‎کنند و بعد از پایان دوره سرما وقتی شرایط برای ادامه حیات مهیا شد به سرزمین اصلی خود باز می گردند.

وی بیان کرد: تعدادی از این پرنده ها عبوری اند و یک دوره 10 تا 15 روزه را در زیستگاه های این استان سپری می کنند و بعد از اینکه تجدید قوا کردند به سرزمین های دیگر مهاجرت می کنند.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش خراسان شمالی اعلام کرد: در سرشماری سال 1401 در 10 سایت این استان 23 گونه با جمعیت پنج هزار و 541 قطعه شناسایی شدند و بیشترین فراوانی در گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد گونه های پرندگان مهاجر در خراسان شمالی

کاهش تعداد گونه های پرندگان مهاجر در خراسان شمالی