مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:002023-10-31پزشكي

سامانه تلفنی 190 فرصتی برای نظارت شهروندان کرمانشاهی بر بهداشت و درمان


رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه گفت: مردم خود باید به عنوان ناظر تمامی تخلفات بهداشتی، پزشکی، دارویی و اورژانس و غیره را در سامانه 190 ثبت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، در استان کرمانشاه حدود سه هزار مطب و موسسه پزشکی وجود دارد که تنها توسط سیستم نظارتی دانشگاهی و دولتی امکان نظارت دقیق بر آن ها وجود ندارد.

تعداد زیادی از مطب ها و موسسه های پزشکی علمی و در سلامت کار می کنند ولی بین این تعداد هنوز هست در برخی مطب ها که همچنان کارتخوان ندارند، هزینه ویزیت را خارج از ضوابط اعلام شده دریافت می کنند، برخی ها با دادن شماره کارت بیمار را ترغیب به کارت به کارت می کنند و یا در موارد بیمار را برای انجام سونوگرافی، عکسبرداری حتی گرفتن دارو مجبور به مراجعه به مراکز خاصی از سونوگرافی، رادیولوژی، داروخانه و.

می کنند.

قباد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه راه حل این معضلات را در نظارت های مردمی توصیف می کند و می گوید: مردم خود باید به عنوان ناظر تمامی تخلفات بهداشتی، پزشکی، دارویی و اورژانس و غیره را در سامانه 190 ثبت کنند.

 نظارت اگر مردمی باشد خیلی مشکل ها حل می شود.

وی ادامه داد: گزارشات و شکایات ثبت شده در این سامانه از طریق حوزه وزارت و بهداشت رصد می شود، دانشگاه مربوطه باید با پیگیری و رصد شکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه تلفنی 190 فرصتی برای نظارت شهروندان کرمانشاهی بر بهداشت و درمان

سامانه تلفنی 190 فرصتی برای نظارت شهروندان کرمانشاهی بر بهداشت و درمان