مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 13:552023-10-23سياسي

برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران با زلزله فرضی با بزرگای 9


رییس مرکز ملی پیش بینی و ‏هشدار مخاطرات دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی از برگزاری سومین مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران (چابهار و جاسک) در روز 3 آبان ماه جاری خبر داد.

- رییس مرکز ملی پیش بینی و ‏هشدار مخاطرات دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی از برگزاری سومین مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران (چابهار و جاسک) در روز 3 آبان ماه جاری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی خوش خلق در این باره گفت: این مانور که به صورت همزمان و با حضور کشورهای ‏حاشیه اقیانوس هند برگزار می شود، نوعی تمرین عملی برای مقابله با مخاطره سونامی ‏است که در آن سناریوی وقوع زلزله در گسل مکران که پتانسیل ایجاد امواج سونامی و تهدید ‏سواحل مکران را دارا است، مورد تمرین قرار می گیرد.

خوش خلق، نام رسمی این مانور بین المللی دوسالانه را ‏lOWave23‏ عنوان کرد و افزود: افزایش ‏آمادگی برای مقابله با سونامی و تقویت و ارزیابی زنجیره هشدار سونامی در داخل کشور، ‏ارتقای سطح همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند و همچنین ارتقای ‏آگاهی و آمادگی مردم و نهادهای دولتی برای مقابله با اثرات منفی سونامی ‏مهمترین اهداف برگزاری این مانور به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران با زلزله فرضی با بزرگای 9

برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران با زلزله فرضی با بزرگای 9