مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-07پزشكي

خطر مصرف داروهای کاهش وزن در کودکان و جوانان


دانشمندان هشدار می دهند که مصرف داروهای کاهش وزن پر مصرف در میان مردم مانند اوزمپیک (Ozempic) و ویگووی (Wegovy) می تواند برای سلامتی کودکان و جوانان خطرناک باشد.

- ایسنا/اصفهان دانشمندان هشدار می دهند که مصرف داروهای کاهش وزن پر مصرف در میان مردم مانند اوزمپیک (Ozempic) و ویگووی (Wegovy) می تواند برای سلامتی کودکان و جوانان خطرناک باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سی تک دیلی، کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا در ارواین(Irvine) نگران استفاده نادرست از داروهای GLP-1RA در میان کودکان و نوجوانان برای درمان چاقی و دیابت هستند.

اثربخشی این داروها در بزرگسالان منجر به استفاده جوانان از آن ها و در نهایت باعث ایجاد نگرانی در مورد کاهش ناصحیح کالری و استفاده نادرست احتمالی از این داروها در میان کودکان و جوانان شده است.

علاوه بر این، نشان دادن موارد غیر واقعی و استانداردهای بدنی نادرست در رسانه های اجتماعی و نیز دسترسی به داروهای تقلبی از طریق اینترنت از دیگر عواملی است که سلامتی کودکان و جوانان را تهدید می کند.

به همین خاطر، دانشمندان تصمیم گرفتند با اعلام فراخوانی اقدام به تشریح گام هایی برای سلامتی و محافظت از کودکان و جوانان در برابر مصرف این داروها کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر مصرف داروهای کاهش وزن در کودکان و جوانان

خطر مصرف داروهای کاهش وزن در کودکان و جوانان