مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 08:552023-11-18سياسي

بهترین زمان شروعِ خواب شبانه چه ساعتی است؟


یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به انجام یک تحقیق، ساعت 10 تا 12 شب را بهترین زمان برای شروع خواب شبانه عنوان کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک پژوهشگر و درمانگر اختلالات خواب با اشاره به انجام یک تحقیق، ساعت 10 تا 12 شب را بهترین زمان برای شروع خواب شبانه عنوان کرد.

دکتر علی زکی یی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت خواب شبانه گفت: در گذشته تنها بر مدت زمان خواب شبانه تاکید و خواب بین هفت تا 9 ساعت برای تمام افراد توصیه می شد.

وی افزود: تحقیقات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته نشان می داد افرادی که کمتر از این میزان می خوابند، علاوه بر خواب آلودگی در طول روز، دچار مشکلاتی مانند پرخاشگری، ضعف سیستم ایمنی، دیابت و حتی بیماریهای قلبی و عروقی می شدند، بنابراین به همه افراد توصیه می شود که هفت تا 9 ساعت خواب را در طول شب داشته باشند.

وی افزود: مدت زمان خواب شبانه اهمیت بسیاری دارد، اما در این میان با برخی افراد مواجه شدیم که عنوان می کردند هفت تا هشت ساعت خواب دارند، اما با مشکلات ذکر شده مواجه هستند و همین امر موجب شد که تحقیقی را در این زمینه انجام دهیم.

زکی یی گفت: یکی از مواردی که برای ما مورد توجه قرار گرفت این بود که عمده این افراد در ساعت مناسبی نمی خوابیدند، بنابراین تحقیق خود را در این حوزه متمرکز کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان شروعِ خواب شبانه چه ساعتی است؟

بهترین زمان شروعِ خواب شبانه چه ساعتی است؟