مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 11:302023-10-31سياسي

تصویب7 پرونده میراث فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 7 پرونده میراث فرهنگی ناملموس در جلسه شورای ثبت استان بررسی شد و به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاه وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: در جلسه شورای ثبت معنوی که با حضور معاونین اداره کل و مسوولان حوزه های حراست و حقوقی، استادان دانشگاه و اعضای شورا برگزار شد، 7 پرونده اثر معنوی مربوط به مهارت های صنایع دستی، آیین ها، نان های محلی و همچنین یک پرونده اقدامات پاسدارانه بررسی شد.

  وی افزود: این پرونده های بعد از تبادل نظر اعضاء، با اتفاق نظر اعضای جلسه مورد تایید قرار گرفت و برای ثبت در فهرست آثار معنوی (ناملموس) کشور به وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: میراث فرهنگی ناملموس یا همان فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش معنوی و فرهنگی بالایی دارند و از دستاوردهای معنوی هر قوم و تمدن محسوب می شود که به نوعی ریشه در هویت و دیدگاه آن ها دارد، از این رو ثبت ملی، ماندگاری و حفظ آنها در ارتباطی مستقیم با روح و هویت مردم هر منطقه و کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب7 پرونده میراث فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان جنوبی

تصویب7 پرونده میراث فرهنگی در جلسه شورای ثبت خراسان جنوبی