مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:452023-10-25اقتصادي

جوزغند یکی از باارزش ترین شیرینی های محلی ایران که به ثبت ملی رسیده است


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: داشته های نراق، کارخانه و صنعت نیست، بلکه فرهنگ غنی بیش از هزار ساله است که در طول این فرهنگ تاریخی، - "جوزغند" یکی از باارزش ترین شیرینی های محلی ایران که به ثبت ملی رسیده است ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: داشته های نراق، کارخانه و صنعت نیست، بلکه فرهنگ غنی بیش از هزار ساله است که در طول این فرهنگ تاریخی، کاروانسراها، آب انبارها، آسیاب ها، یخچال ها و مراکز فرهنگی شکل گرفته است.

محمود مرادی چهارشنبه سوم آبان ماه در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی جوزغند نراق که در حسینیه آب انبار حاج عبدالباقی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره جوزغند اقدامی بسیار بزرگ در راستای برندسازی برای شهر نراق است.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش های بسیار، نراق یک شهر اسلامی است و قدیمی ترین سندی که در آن به نراق اشاره شده، کتاب تاریخ قم است.

بر اساس انچه در اسناد تاریخی آمده است، نراق توسط اشعریون پایه گذاری شده و در طول تمام تاریخ، نراقی ها از شیفتگان اهل بیت بوده و منطقه نراق، اردهال، کاشان و قم، خاستگاه شیعیان بوده است.

پیش از اسلام نیز در هفت منطقه از نراق ساکنانی به شکل پراکنده حضور داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوزغند یکی از باارزش ترین شیرینی های محلی ایران که به ثبت ملی رسیده است

جوزغند یکی از باارزش ترین شیرینی های محلی ایران که به ثبت ملی رسیده است