مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 08:312023-11-13پزشكي

احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


حمزه آقاپور کاظمی درباره آخرین وضعیت  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: باتوجه به شیوع فصل سرما موردی از بیماری در مرغداری های صنعتی استان گزارش نشده است.

وی با هشدار احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر به این استان برای جلوگیری از احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مرغداران صنعتی باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: توجه به هشدارها و توصیه های بهداشتی جلوی اثرات زیان بار اقتصادی ناشی از آن خسارت بیماری را در واحد های تولیدی می گیرد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

آقاپورکاظمی با اعلام اینکه رعایت دقیق فاصله بین دو جوجه ریزی و پرهیز از نگهداری گله های چند سنی مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود احتمالی پرندگان و جوندگان به داخل سالن ها و انبار اندیشیده شود.

وی یاداور شد: باید به ضدعفونی کامیون های حامل سوخت، دان و جوجه، تعبیه حوضچه ضدعفونی برای خودرو و تهیه امکانات لازم برای ضدعفونی دست ها در مبادی ورودی سالن ها توجه شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان