مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 14:302023-11-21اقتصادي

موردی از کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در رزن نداشته ایم


با اقدامات انجام شده و واکسیناسیون گله های طیور در معرض خطر، خوشبختانه تاکنون موردی از کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان رزن نداشته ایم.

- ایسنا/همدان رییس دامپزشکی شهرستان رزن گفت: با اقدامات انجام شده و واکسیناسیون گله های طیور در معرض خطر، خوشبختانه تاکنون موردی از کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان رزن نداشته ایم.

دکتر رضا صمدی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرستان رزن و درگزین با تولید 830 هزار قطعه مرغ بالاترین ظرفیت تولید مرغ استان را دارد و از سه میلیون و 360 هزار قطعه جوجه ریزی که جزو اهداف سازمان جهادکشاورزی استان همدان است، 830 قطعه جوجه ریزی و تولید مرغ به این دو شهرستان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه یک چهارم مرغ استان همدان را شهرستان های رزن و درگزین تولید می کنند، خاطرنشان کرد: در شهرستان رزن از سال 1397 تاکنون هیچ کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است و این موضوع نشان از رشد شاخص های بهداشتی در حوزه تولیدات طیور دارد اما با این وجود باید نسبت به تشدید اقدامات بهداشتی قرنطینه ای توجه ویژه شود.

صمدی پور با بیان اینکه وقوع این بیماری می تواند صنعت طیور و مرغداری ها را درهم بشکند، ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم در شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در رزن نداشته ایم

موردی از کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در رزن نداشته ایم