مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 12:542023-10-29اقتصادي

دو کاروانسرای جهانی فرسفج و تاج آباد به سرمایه گذار واگذار می شود


معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد که به تازگی ثبت جهانی شده اند، ابتدا مرمت و سپس به سرمایه گذار واگذار و بهره برداری می شود.

- اتابک صفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد که ثبت جهانی شدند اظهار کرد: این دو کاروانسرا جزو پروژه هایی هستند که قرار است به صندوق حفظ و احیا واگذار شوند.

وی تصریح کرد: کاروانسرای تاج آباد به سرمایه گذار واگذار شده و کاروانسرای فرسفج نیز بعد از برگزاری مزایده به سرمایه گذار خصوصی واگذار می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: سرمایه گذار هر کاروانسرا یک مرحله اقدام مرمتی انجام می دهد و در مرحله بعد با سرمایه گذاری 10 و 15 ساله طبق قرارداد بهره برداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این کاروانسراهای زیر نظر پایگاه کاروانسراهای ثبت جهانی که تشکیل خواهد شد قرار می گیرند افزود: بر این اساس اگر اعتباری برای کاروانسراها مصوب شد از این طریق تخصیص می یابد.

صفری خاطرنشان کرد: کاروانسرای تاج آباد مراحل واگذاری به سرمایه گذار انجام شده که بخشی طرح مرمتی است که تصویب و تایید شده و پس از انجام  به سرمایه گذار واگذار و بهره برداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کاروانسرای جهانی فرسفج و تاج آباد به سرمایه گذار واگذار می شود

دو کاروانسرای جهانی فرسفج و تاج آباد به سرمایه گذار واگذار می شود