مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-09سياسي

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل!


رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی سازمان بهزیستی می گوید: وقتی فضای جامعه پذیرای معلولان نباشد وخیابان ها مناسب سازی نشده باشند به طور معمول، - گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس: در چند ماده از قانون حمایت از معلولان به موضوع مناسب سازی و دسترس پذیری ابزارها و تجهیزات اشاره شده است اما مناسب سازی و دسترس پذیری که در قانون آمده به چه معنا است؟ مناسب سازی مجموعه اقداماتی است که منجر به اصلاح معابر، اماکن، ساختمان ها و فضاهای عمومی شهری و روستایی و حتی حمل و نقل و ارتباطات جمعی می شود، آن طوری که افراد دارای معلولیت در چنین فضاهایی بدون آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامونی خود حرکت کنند و از منزلت اجتماعی برخوردار باشند.

اما دسترس پذیری نیز مجموعه اقداماتی است که می تواند دسترسی معلولان برای مشارکت در تمام حوزه های زندگی را فراهم آورد.

براساس قانون حمایت از معلولان، متولی پیگیری و هماهنگی مناسب سازی در کشور بر عهده دبیرخانه ای است که ذیل سازمان بهزیستی فعالیت می کند.

این دبیرخانه وظیفه نظارت و هماهنگی با دستگاه ها برای اجرای مناسب سازی در کشور را دارد و به همین منظور امروز غلامرضا رضایی فر، رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی سازمان بهزیستی به گفت وگو نشستیم تا با او درباره چالش های پیش روی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل!

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل!