مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:402023-11-09اقتصادي

شیل های نفتی الیگودرز برای اولین بار ایران را وارد بازار شیل های نفتی می کند


مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: وجود شیل های نفتی در منطقه قالی کوه شهرستان الیگودرز موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی است که برای اولین بار ایران را وارد بازار شیل های نفتی خواهد کرد.

- ایسنا/لرستان مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: وجود شیل های نفتی در منطقه قالی کوه شهرستان الیگودرز موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی است که برای اولین بار ایران را وارد بازار شیل های نفتی خواهد کرد.

مهدی فکور امروز 18 آبان ماه در حاشیه بازدید از میدان نفتی شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیل های نفتی 2 گونه هستند که گونه این شیل ها زیرزمینی هستند که تا اعماق هزار و 2 هزار متری باید چاه حفر و با روش های بسیار گران استحصال شود که نفت استحصال شده نیز 30 تا 40 دلار ارزش افزوده به همراه داشته باشد تا استخراج، اقتصادی باشد اما خداوند این نعمت را روی زمین در این منطقه به ما داده است.

وی تصریح کرد: بررسی های میدانی و کارهای آزمایشگاهی با مشارکت انستیتوی نفت تهران به اتمام رسیده، نمونه آزمایشگاهی آن موفقیت آمیز بوده و روش آن نیز پیدا شده که نمونه نیمه صنعتی آن در ابعاد 10 کیلو به صورت پیوسته نفت و میعانات نفتی و گاز به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیل های نفتی الیگودرز برای اولین بار ایران را وارد بازار شیل های نفتی می کند

شیل های نفتی الیگودرز برای اولین بار ایران را وارد بازار شیل های نفتی می کند