مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 10:452023-11-21اجتماعي

دستمزد اساتید حق التدریس کمتر از کارگر بدون تخصص


بخشی از فارغ التحصیلان دانشجوی دکترا در رشته های مختلف مشغول تدریس در دانشگاه ها هستند که دستمزدی کمتر از یک کارگر بدون تخصص می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، بیکاری فارغ التصحیلان دانشگاهی این روز ها معضل اصلی جامعه است، جوانانی که ویژگی مشترک آن ها داشتن مدرک تحصیلی و تفکری یکسان برای یافتن شغل است.

این مشکل تا دهه 60 وجود نداشت و معمولاً جوانان بعد از پایان تحصیلات خود مشغول به کار می شدند، اما تفکر غلطی که آن زمان رواج داشت اکنون در ذهن جوانان جویای کار وجود دارد.

یافتن شغل در مشاغل دولتی است.

در دهه 50 و 60 اکثر جوانان بعد از پایان تحصیلات در ادارات دولتی مشغول به کار می شدند، این موضوع به اعتقاد کارشناسان بازار کار به این دلیل بود که در آن دهه تعداد نیروی تحصیل کرده به اندازه حاضر نبود و همین مسئله باعث می شد که بیکاری فارغ التحصیلان به میزان حال حاضر احساس نشود.

اما امروز شرایط کاملاً تغییر یافته و افراد با مدارک کارشناسی و دکترا با چالش های فراوانی برای ورود به بازار کار مواجه هستند.

حدود 50 درصد بار آموزشی دانشگاه ‎ها بر دوش اساتید حق التدریس است این در حالی است که اساتید حق التدریس در عمل، هیچ هویت سازمانی ندارند و از حقوق کافی نیز برخوردار نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد اساتید حق التدریس کمتر از کارگر بدون تخصص

دستمزد اساتید حق التدریس کمتر از کارگر بدون تخصص