مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 23:352023-10-24اجتماعي

رشد 45درصدی ورود دهک های کم درآمد به مدارس سمپاد؛ الگویی برای تحول آموزش عالی؟


آیا تنها راه برای تحقق عدالت آموزشی در ساختار آموزش عالی در کشورمان، حذف کنکور است؟ این سوالی است که شاید بشود با نگاهی به تغییرات رقم خورده در جذب نخبگان در مقطعی پایین تر و نتایج قابل توجهی که به دنبال داشته، - از جمله ایرادات مهمی که نظام آموزش عالی در کشورمان با آن دست به گریبان است، فاصله زیاد با عدالت آموزشی است، به این صورت که افراد کمتر برخوردار و محرومان، سهم کمتری در آموزش عالی دارند و افراد برخوردار، بیشترین سهم را به خود تخصیص می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این ایرادی است که به تاکید برخی، کنکور سهم به سزایی در بوجود آمدنش داشته و در نتیجه راه خلاصی از آن، برچیدن بساط این آزمون سراسری است.

راهکاری که سالهاست در دستور کار مسئولان قرار گرفته و به رغم پیشرفت هایی که در این مسیر داشته ایم، هنوز فاصله زیادی تا تحقق آن، یعنی حذف کنکور داریم.

اما آیا تنها راه برای تحقق عدالت آموزشی در ساختار آموزش عالی در کشورمان، حذف کنکور است؟ این سوالی است که شاید بشود با نگاهی به تغییرات رقم خورده در جذب نخبگان در مقطعی پایین تر و نتایج قابل توجهی که به دنبال داشته، پاسخ بهتری بدان داد؛ پاسخی از جنس تغییراتی که در مسیر جذب استعدادهای درخشان در مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان رقم زده شده و حالا نتایج قابل اندازه گیری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 45درصدی ورود دهک های کم درآمد به مدارس سمپاد؛ الگویی برای تحول آموزش عالی؟

رشد 45درصدی ورود دهک های کم درآمد به مدارس سمپاد؛ الگویی برای تحول آموزش عالی؟