مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 07:352023-11-08دانش

ثبت 2 ژن جدید در پایگاه داده آمریکا توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد شهرکرد


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: 2 ژن جدید از 2 باکتری توسط مریم صفرپور و توحید پیری دانش آموختگان دکتری تخصصی ژنتیک و بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد شهرکرد در پایگاه داده NCBI آمریکا به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد فرشید خیری گفت: 2 ژن جدید از 2 باکتری توسط مریم صفرپور و با همکاری توحید پیری دانش آموختگان دکتری تخصصی ژنتیک و بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد شهرکرد در پایگاه داده NCBI آمریکا به ثبت رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ادامه داد: مریم صفرپور فارغ التحصیل دکترای تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، حدود 10 سال فعالیت در حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی را در سابقه علمی خود به ثبت رسانده است.

وی افزود: نتیجه تلاش این دانش آموخته دانشگاه آزاد، انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی است که همگی با نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به چاپ رسیده است.

خیری عنوان کرد: این 2 ژن ثبت شده، 2 rRNA باکتری است و از اجزای اصلی سلولی محسوب می شود.

مریم صفرپور دانش آموخته دکتری تخصصی ژنتیک دانشگاه آزاد شهرکرد در این خصوص گفت: طی پروژه تحقیقاتی، به توالی 2 ژن جدید در باکتری های استرپتوکوکوس و پدیکوکوکوس برخوردیم که در پایگاه های داده ژنومی معتبر وجود نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 2 ژن جدید در پایگاه داده آمریکا توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد شهرکرد

ثبت 2 ژن جدید در پایگاه داده آمریکا توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد شهرکرد