مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 17:052023-11-09اقتصادي

70 درصد کشتزارهای گندم گراش با آبیاری تحت فشار کشت شد


برای افزایش بازدهی اراضی و صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی گذشته حدود 70 درصد از کشت گندم شهرستان با آبیاری تحت فشار کشت و آبیاری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گراش،مدیر جهاد کشاورزی گراش اظهار داشت: در سال زراعی گذشته حدود 70 درصد از کشت گندم آبی و 100 درصد کشت کلزای شهرستان گراش با آبیاری تحت فشار انجام شد.

حسن مرادی افزود: کشت گندم و جو پاییزه در شهرستان گراش بر اساس تقویم زراعی از نیمه نخست آبان ماه شروع و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

وی گفت: ارقام گندم آبی مورد استفاده کشاورزان در زمین های کشاورزی شهرستان گراش شامل سیروان، تیرگان و چمران 2 بوده و برای کشت گندم دیم نیز رقم گندم برات و همچنین رقم جو نوروز برای جوکاران تهیه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش عنوان کرد: برای سال زراعی جاری تا به امروز 350 تن بذر گندم، 10 تن بذر جو و در مجموع قریب به 250 تن کود اوره، فسفات و پتاس به شهرستان وارد شده و توسط تعاونی های تولید بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عوامل در دستیابی به عملکرد مطلوب، استفاده از بذر اصلاح شده، رعایت تاریخ کشت، تراکم مناسب، تناوب زراعی، اجرای کشاورزی حفاظتی، تغذیه مناسب و استفاده از دستگاه های کارنده است که در سال های اخیر با جذب 15 دستگاه کف کار و استقبال خوب کشاورزان از این دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد کشتزارهای گندم گراش با آبیاری تحت فشار کشت شد

70 درصد کشتزارهای گندم گراش با آبیاری تحت فشار کشت شد