مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 18:002023-11-18بين الملل

ارمنستان: عادی سازی روابط با ترکیه حیاتی است


نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در جریان نشست مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه عاملی حیاتی برای چشم انداز صلح در قفقاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  نخست وزیر ارمنستان  روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت که ارمنستان و شخص او آماده است مسئولیت لازم را برای برقراری مجدد روابط با ترکیه برعهده بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند ، نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در جریان نشست مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر ایروان گفت که ارمنستان در حال گفت وگو با ترکیه است.

روابط ترکیه و ارمنستان به دلیل کشتار ارامنه در جنگ جهانی اول در امپراتوری عثمانی تیره شد؛ جنایاتی که ارمنستان اصرار دارد نسل کشی است و ترکیه به شدت برچسب نسل کشی را رد می کند.

پاشینیان گفت: علی رغم عدم پیشرفت در برقراری روابط دیپلماتیک، ما پیش از این هرگز چنین گفت وگوی فعالی نداشته ایم.

عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه عاملی حیاتی برای چشم انداز راهبرد محیطی صلح آمیز و در حال توسعه در قفقاز جنوبی است.

وی ابراز امیدواری کرد که موضوع باز شدن مرز ارمنستان و ترکیه به روی اتباع کشورهای ثالث و دارندگان گذرنامه دیپلماتیک در آینده نزدیک حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمنستان: عادی سازی روابط با ترکیه حیاتی است

ارمنستان: عادی سازی روابط با ترکیه حیاتی است