مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 13:352023-11-04پزشكي

تشابه علائم اولیه «گازگرفتگی» با سرماخوردگی


فوق تخصص مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فصل سرما به مردم هشدار داد و گفت: این نوع مسمومیت ها در ایام مختلف سال رخ می دهد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر شاهین شادنیا با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، بیان کرد: گاز سمی مونوکسیدکربن بر اثر نبود اکسیژن کافی هنگام سوختن مواد سوختنی از جمله بنزین، نفت، گاز و گازوییل تولید می شود.

او با اشاره به این که وجود گاز مونوکسید کربن در فضا هیچ علائم تنفسی در فرد ایجاد نمی کند، افزود: این گاز بدون بو و رنگ بوده وتحریک پذیر نیست؛ به عبارت دیگر نشانه های ظاهری برای اثبات حضور آن وجود ندارد.

وی گاز مونوکسید کربن را قاتل خاموش خواند و تصریح کرد: گاز CO در بدن، به هموگلوبین خون که مسئول انتقال اکسیژن به سلول ها است، متصل شده و به ارگان های مختلف بدن هم چون مغز و بافت های قلب آسیب می رساند؛ همچنین میل ترکیبی هموگلوبین به مونوکسیدکربن 200 تا 250 برابر میل ترکیبی آن به اکسیژن است.

وی غلظت گاز مونوکسیدکربن و زمان حضور افراد در محیط آلوده را مهمترین عامل تعیین شدت مسمومیت اعلام کرد و افزود: اگر فرد در محیط با غلظت بالای گاز سمی برای مدت کوتاه یا در محیط با غلظت پایین گاز سمی برای مدت زمان زیاد حضور داشته باشد، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشابه علائم اولیه «گازگرفتگی» با سرماخوردگی

تشابه علائم اولیه «گازگرفتگی» با سرماخوردگی