مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 10:402023-10-29بين الملل

وتوی چین و روسیه علیه اسراییل چه پیامی برای دنیا داشت؟


اتفاقات و بحران های سال های اخیر در دنیا از شکل گیری دوره جدیدی در نظم جهانی حکایت می کند و بازیگران بین المللی و منطقه ای سعی دارند در نظام جدید حداکثر منافع را کسب کنند و حداقل منافع را برای طرف های مقابل خود قائل شوند.

- اتفاقات و بحران های سال های اخیر در دنیا از شکل گیری دوره جدیدی در نظم جهانی حکایت می کند و بازیگران بین المللی و منطقه ای سعی دارند در نظام جدید حداکثر منافع را کسب کنند و حداقل منافع را برای طرف های مقابل خود قائل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا تقوی نیا در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: قطعنامه اخیر پیشنهادی امریکا در بحران فعلی فلسطین از سوی روسیه و چین وتو شد.

در خصوص این رخداد مهم چند نکته باید ذکر شود: 1) روسیه و چین سرزمین های اشغالی1948 را متعلق به رژیم صهیونیستی می دانند، یعنی شهرهایی مانند سدیروت که طی عملیات طوفان الاقصی مورد حمله حماس قرار گرفت، از نظر آن ها متعلق به صهیونیست هاست و منطقه ای اشغالی محسوب نمی شود، بنابراین با توجه به مواضع گذشته آنها، انتظار می رفت این بار نیز حمله حماس را محکوم کنند، اما هم قطعنامه امریکا را وتو کردند و هم مواضع جدی ضداسراییلی اتخاذ.

2) فدراسیون روسیه از بدو تشکیل در پی فروپاشی شوروی، همواره جزو کشورهای حامی اسراییل بود که البته به دلیل جمعیت بالای یهودیان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وتوی چین و روسیه علیه اسراییل چه پیامی برای دنیا داشت؟

وتوی چین و روسیه علیه اسراییل چه پیامی برای دنیا داشت؟