مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 23:202023-11-14سياسي

یشینه تاریخی قزوین را باید در دوره مادها پیگیری کرد


خیلی ها بر این باورند که پیشینه تشکیل شهر قزوین به دوره ساسانیان می رسد در حالی که داده ها به ما می گویند این موضوع را باید از زمان مادها پیگیری کرد.

- ایسنا/قزوین یک پژوهشگر تاریخ قزوین گفت: خیلی ها بر این باورند که پیشینه تشکیل شهر قزوین به دوره ساسانیان می رسد در حالی که داده ها به ما می گویند این موضوع را باید از زمان مادها پیگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی حضرتی در آیین اختتامیه همایش بین المللی قزوین شناسی پیش از اسلام که شامگاه سه شنبه، 23 آبان ماه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص گستره قزوین باید گفت که حد شمالی قزوین به رشته کوه البرز، حد جنوبی به ساوه، در جهت شرق به ساوجبلاغ و از غرب تا ابهر ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این محدوده یک درصد مساحت کل کشور است، بیان کرد: 1160 محوطه ثبت شده در فهرست ملی کشور و همین تعداد در دست ثبت و یا در انتظار برای کارهای مستندسازی وجود دارد و مبالغه نیست که از آن به عنوان بهشت باستان شناسان یاد می کنند.

این پژوهشگر گفت: ممکن است فراوانی یکجانشینی و دیرینه آن در نقاط دیگر نسبت به قزوین بیشتر باشد اما این بسامد بسیار کم نظیر است و می توان چگونگی گذار از دوره شکارورزی تا یکجانشینی و کشاورزی را در این محدوده با دقت بیشتری بررسی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یشینه تاریخی قزوین را باید در دوره مادها پیگیری کرد

یشینه تاریخی قزوین را باید در دوره مادها پیگیری کرد