مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-25پزشكي

اعلام جزییات آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز منتخب شبانه روزی سلامت


رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت جزییات آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز منتخب شبانه روزی سلامت را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن واعظی گفت: در جهت اجرای اسناد بالادستی و برنامه های وزارت بهداشت، طی آیین نامه ابلاغی در شهرستان های با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر فاقد بیمارستان که تا اولین و نزدیکترین بیمارستان بیش از نیم ساعت با خودرو فاصله داشته باشند، امکان ایجاد و بهره برداری از مراکز منتخب شبانه روزی سلامت در مراکز موجود خدمات جامع سلامت معاونت بهداشتی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این مراکز مجهز به فضای بستری موقت و امکانات احیای قلبی ریوی و اتاق عمل سرپایی جهت انجام جراحی های کوچک خواهند بود، افزود: همچنین خدمات دوراپزشکی پس از ابلاغ ضوابط و تامین تجهیزات مورد نیاز نیز ارائه خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان معین که معمولا نزدیک ترین بیمارستان به مرکز منتخب شبانه روزی سلامت است و توسط هیات رییسه دانشگاه و مطابق نقشه ارجاع براساس سطح بندی خدمات تعیین می شود، تامین کننده خدمات تخصصی تشخیصی و درمانی بستری برای بیماران اعزامی از مراکز منتخب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام جزییات آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز منتخب شبانه روزی سلامت

اعلام جزییات آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز منتخب شبانه روزی سلامت