مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:002023-11-05پزشكي

امکان توسعه سیستم های تصمیم یار پزشکی با میکروتراشه ساخت محققان دانشگاهی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت میکروتراشه ای شدند که مقدمه ای بر پایش و غربالگری سریع بیماری های خاص که نیاز به دقت و صحت بالایی دارند، - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت میکروتراشه ای شدند که مقدمه ای بر پایش و غربالگری سریع بیماری های خاص که نیاز به دقت و صحت بالایی دارند، است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه بختیاری دوست، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح طراحی و ساخت سامانه میکروفلوییدیک برای جداسازی پلاسما از نمونه خون کامل ، گفت: صحت و دقت جواب آزمایش های خون جهت تشخیص بیماری و تجویز دارو از اهمیت بالایی برخوردار است.

این آزمایش ها برای تایید وجود یا نبود بیماری در یک فرد علامت دار یا غربالگری بیماری در یک فرد بدون علامت یا بررسی فواید و عوارض جانبی درمان انجام شده، تجویز می شوند.

وی افزود: اکثر آزمایش های خون روی پلاسما که جزء مایع خون و منبع شاخص بسیاری از بیماری ها است و بیش از نیمی از حجم نمونه خون را تشکیل می دهد، انجام می شود.

مجری طرح ادامه داد: جداسازی پلاسما از سلول های خونی مداخله گر ضروری ترین مرحله آماده سازی نمونه قبل از تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی است و حساسیت و قابلیت اطمینان سنجش را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان توسعه سیستم های تصمیم یار پزشکی با میکروتراشه ساخت محققان دانشگاهی

امکان توسعه سیستم های تصمیم یار پزشکی با میکروتراشه ساخت محققان دانشگاهی