مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-01اقتصادي

مجلس برای توسعه جزیره ابوموسی چه مصوباتی داشت؟


مجلس و دولت در برنامه هفتم توسعه توجه خوبی به اقتصاد دریا داشتند که در مصوبه مجلس رشد 150 درصدی اقتصاد دریا در طول سال های اجرای برنامه هدف گذاری شده است.

- منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه مجلس درباره توسعه اقتصادی در حوزه بنادر گفت: مصوبه مجلس در قالب لایحه برنامه هفتم حدود 10 ماده در فصل 12 این لایحه به حوزه  اقتصاد دریا و توسعه شیلات و مسئله جمعیت سواحل و توسعه بنادر اختصاص یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی سهم دریا از جی دی پی در کشور حدود 2 درصد است که این مقدار بنا است در طول سال های اجرای برنامه  1.

5 برابر افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس این مصوبه اقتصاد دریا در این حوزه باید سالانه حدود 30 درصد افزایش داشته باشد و در پایان دوره اجرای برنامه هفتم ما شاهد رشد 150 درصدی در این حوزه باشیم.

آرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور چین سالانه 36 درصد رشد را در حوزه اقتصاد دریا دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی جمعیتی که در سواحل جنوب کشور زندگی می کنند 2 درصد جمعیت کشور هستند اما طبق مصوبه مجلس در قالب برنامه هفتم توسعه این میزان تا پایان دوره اجرای برنامه باید به 8 درصد افزایش پیدا کند که برای این منظور باید شهرها و شهرک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس برای توسعه جزیره ابوموسی چه مصوباتی داشت؟

مجلس برای توسعه جزیره ابوموسی چه مصوباتی داشت؟