مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 11:402023-11-04بين الملل

واکنش کره شمالی به آزمایش موشکی ناموفق آمریکا


کره شمالی با انتقاد از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما در آمریکا، اعلام کرد که بازدارندگی نظامی خود را با هدف مقابله با تهدید زرادخانه های هسته ای آمریکا افزایش می دهد.

- کره شمالی با انتقاد از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما در آمریکا، اعلام کرد که بازدارندگی نظامی خود را با هدف مقابله با تهدید زرادخانه های هسته ای آمریکا افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیروی هوایی آمریکا در روز چهارشنبه موشک مینتمن 3 با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از پایگاهی در کالیفرنیا پرتاب کرد؛ اما در پی بروز اختلالی در عملکرد آن، موشک آزمایش شده در آسمان منفجر شد.

این آزمایش با حضور مقامات دفاعی کره جنوبی برگزار شد؛ اقدامی که از 2016 تا امروز بی سابقه بوده است.

یک تفسیرگر نظامی کره شمالی گفت که با وجود شکست این آزمایش، حضور عروسک های خیمه شب بازی ارتش کره جنوبی نشان داد که نوک پیکان سلاح های هسته ای آمریکا به سوی پیونگ یانگ است.

این مفسر اهل کره شمالی به خبرگزاری مرکزی این کشور گفت: کره شمالی برای تضمین امنیت استراژیک و تقویت قدرت بازدارندگی اش، مانند گذشته به اقدامات نظامی خود ادامه می دهد.

این رسانه دولتی کره شمالی همچنین از واشنگتن و سئول به دلیل اقدامات متعدد نظامی از جمله استقرار بمب افکن های هسته ای استراتژیک آمریکایی در کره جنوبی انتقاد کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کره شمالی به آزمایش موشکی ناموفق آمریکا

واکنش کره شمالی به آزمایش موشکی ناموفق آمریکا