مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 12:402023-10-23اقتصادي

عمر سموم کشاورزی به آخر رسید؟


طی پنجاه سال گذشته سموم شیمیایی، آفت کش ها و انواع کودهای شیمیایی جزء ضروری دنیای کشاورزی بوده اند و تقاضا برای تولید و توزیع این نهاده ها باعث افزایش تولید شده است، - اما مصرف بیش از حد و بی رویه آنها در درازمدت منجر به بروز برخی بیماری ها شده و نه تنها کشاورزان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی، بلکه محیط زیست نیز صدمه می بینند.

مازندران با 460 هزار هکتار زمین زراعی باغی سالانه حدود 7 میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند و در تولید 15 نوع از 72 نوع محصولات کشاورزی استان از جمله برنج، مرکبات، کیوی، گل و گیاه، مرغ و آبزیان رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

طبق آمار رسمی در حال حاضر 1122 فروشگاه مجاز سموم کشاورزی در استان فعال است که راهکارهای مقابله با انواع بیماری آفات را مطرح می کنند؛ در همین زمینه پژوهشگران راه هایی را برای مقابله با معضلات و سالم سازی فعالیت های کشاورزی ارائه می دهند؛ یکی از این راهکارها کشت ارگانیک و مبارزه بیولوژیکی با آفات بوده است.

اقدام به کشت ارگانیک برای پیشگیری از شیوع سرطان تنها کشاورز دارای گواهی سلامت محصول در محمودآباد گفت: توانستم در سال 1394 محصول سالم برنج را تولید و استاندارد سلامت آن را دریافت کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر سموم کشاورزی به آخر رسید؟

عمر سموم کشاورزی به آخر رسید؟