مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-01فرهنگي

انتشار «شرح تاریخ یمینی»


کتاب «شرح تاریخ یمینی (الیُمنی فی شرح الیَمینی)» اثر صدرالأفاضل حسین بن قاسم خوارزمی (درگذشته 617 قمری)، با تصحیح و تحقیق عاطفه زندی راهی بازار کتاب شد.

- کتاب شرح تاریخ یمینی (الیُمنی فی شرح الیَمینی) اثر صدرالأفاضل حسین بن قاسم خوارزمی (درگذشته 617 قمری)، با تصحیح و تحقیق عاطفه زندی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب در 358 صفحه، با شمارگان 200 نسخه و بهای 295هزار تومان در انتشارات مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) منتشر شده است و دانشجویان و پژوهشگران رشته های تاریخ، ادبیات فارسی و ادبیات عرب، تا دهم آذر، از تخفیف 25 درصدیِ خرید آن برخوردار خواهند شد.

در یادداشت کاظم موسوی بجنوردی، رییس مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی بر آغاز این کتاب آمده است: در میان متون فارسی و عربی برجای مانده از سده های پیشین، شمار چشمگیری، هم از جهت ارزش های ادبی و هم سودمندی های تاریخی و جغرافیایی اهمیّت خاص دارند: از یکسو، ادیبان از ارزش های ادبی اثر برخوردار می شده اند و بسا که با شرح و بسط متن، بر فایده های آن برای متعلّمان و دیگر دلبستگان به ادب فارسی، عربی و تاریخ می افزودند و از سوی دیگر، این قبیل متون، برای تاریخ نگاران و پژوهشگران تاریخ در حوزه موضوعات مربوط به اسلام و ایران سودمندی های قابل توجه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «شرح تاریخ یمینی»

انتشار «شرح تاریخ یمینی»