مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 00:052023-11-20سياسي

سیاه و سفید مجازات های «جایگزین حبس»


وکیل پایه یک دادگستری ضمن بررسی و نقد قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، به بررسی وضعیت زندان ها و اثر آن بر جامعه و خانواده مجرم می پردازد.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس-محدثه حسینی: مجازات جایگزین حبس، یکی از موضوعاتی که کم و بیش به گوش جامعه رسیده و چندی است در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته، هدف اصلی این اقدام کاهش جمعیت زندانیان و میانبری برای اصلاح محکومین و مجرمین است.

در رابطه با مجازات جایگزین حبس دیدگاه های مختلفی وجود دارد، برخی بر این باورند که با مجازات جایگزین فرد تنبیه لازم نمی شود و با پرداخت مبلغی از زیر تیغ مجازات فرار می کند، اما برخی دیگر، مجازات جایگزین حبس را بسیار لازم و اقدامی درست می دانند.

به عنوان نمونه در 6 ماهه اول امسال هفت فقره حکم فرهنگی خرید کتاب توسط شعب دادگاه های کیفری حوزه های قضایی ارومیه، ماکو، پیرانشهر، چهاربرج و بوکان به ارزش بیش از 624 میلیون ریال صادر شده است که از این محل تعداد 199 نسخه کتاب برای کتابخانه های عمومی خریداری شده است.

به عقیده کارشناسان، این اقدام از افزایش جمعیت کیفری جلوگیری می کند.

برای بررسی بیشتر این موضوع با علیرضا مراونی، وکیل پایه یک دادگستری و مشارو حقوقی ستاد کانون های فرهنگی وزارت ارشاد به گفتگو پرداخته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه و سفید مجازات های «جایگزین حبس»

سیاه و سفید مجازات های «جایگزین حبس»