مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-21پزشكي

در هوای آلوده در خانه بمانید


متخصص ریه و عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین کار در زمان وضعیت شدید آلودگی هوا و دوری از رسوب ریزگردها و گردوغبارها به مجاری هوایی تنفسی و عدم ایجاد مشکلات ریوی در خانه ماندن است.

- ایسنا/خراسان رضوی متخصص ریه و عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین کار در زمان وضعیت شدید آلودگی هوا و دوری از رسوب ریزگردها و گردوغبارها به مجاری هوایی تنفسی و عدم ایجاد مشکلات ریوی در خانه ماندن است.

مهناز مزدوریان اظهار کرد: متأسفانه در هفته ها و ماه های اخیر وضعیت شدید آلودگی هوا را به دلیل وقوع ریزگردها و گردوغبارها داشتیم که می تواند تا مجاری هوایی تحتانی تنفسی رسوب کرده و ایجاد مشکل نماید.

وی بیان کرد: ما اثرات آلودگی هوا را در عموم بیماران تنفسی از جمله مبتلایان به آسم دیده ایم، ضمن اینکه در بیماران مزمن ریوی هم موجب تشدید علائم و حملات ناشی از آن می شود و حتی می تواند خطر بروز آمبولی ریه را افزایش دهد.

عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در همین خصوص باید اشاره کنیم که در چنین مواقعی ماسک ها خیلی مؤثر نیستند و حتی اگر ماسک هم داشته باشیم احتمال ایجاد مشکلات ریوی وجود دارد و بهترین کار در چنین مواقعی در خانه ماندن بوده و به تمامی کسانی که کار غیرضروری ندارند تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هوای آلوده در خانه بمانید

در هوای آلوده در خانه بمانید