مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 08:052023-10-23پزشكي

عمل موفق و نادر قلب باز در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان های سینه ای برای نخستین بار در استان با موفقیت در دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان های سینه ای برای نخستین بار در استان با موفقیت در دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر جواد شاهین فر با بیان اینکه در چند سال گذشته در مرکز جراحی قلب بیمارستان امام حسن (ع) عمل های جراحی قلب بسیاری انجام شده است، گفت: در عمل جراحی قلب باز CABG به صورت معمول از وریدهای اندام تحتانی برای گرفت عروقی استفاده می شود، اما در 25مهر امسال، عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان های سینه ای و دست برای نخستین بار در استان انجام شد.

وی عنوان کرد: بیمار 58 ساله که هفته های گذشته، عمل آنژیوگرافی انجام داده بود با تشخیص گرفتگی سه رگ اصلی، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت، اما به دلیل ابتلای هر دوپای بیمار به واریس شدید و عدم امکان استفاده از عروق پاهای بیمار، برای نخستین بار در استان از شریان های سینه ای ریما و لیما و شریان رادیال ساعد دست چپ، پیوند عروق کرونر قلب و ترمیم شریانی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل موفق و نادر قلب باز در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد

عمل موفق و نادر قلب باز در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد