مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-20اجتماعي

«بیساران»؛ بهشت زمینی کردستان


در بیساران جوی ها در سایەسار درختان تنومند روان، چشمەها جوشان و آبشارها ساری، هوایش مطبوع و نسیمش خنک و دلچسب است.

- صدایی نیست، جز صدای خروش آب و خش خش برگ و رقص باد در میان شاخەها و صدای پرندگان از دور! وصفش را بارها و بارها خواندەام، هرکسی کە بە آنجا سفر کردە بەگونەای طبیعت آن را وصف می کند کە گویی تکەای از بهشت را بە چشمان خود دیدە است.

راهی روستایی می شوم از توابع اورامانات، اگرچە باران بە شدت باریدن گرفتە؛ اما میلم را برای رفتن بە این سفر ذرەای کم نمی کند و بی صبرانە منتظر رسیدن بە مقصدی هستم کە وصف زیبایی هایش زبانزد خاص و عام است.

پس از طی کردن پیچ و خم های جادە سنندج- مریوان با نزدیک شدن به دواو و نرسیده به شهر سروآباد، از سه راهی لَنگریز از مسیر منحرف و به سمت هورامان ژاوَرود حرکت می کنیم.

پس از چند کیلومتر رانندگی در این جاده، پیش از رسیدن به ورودی روستای بوریدر، یک سه راهی دیگری وجود دارد کە اگر این سه راهی را بپیچیم و جاده آن را تا انتها طی کنیم، به روستایی می رسیم بە نام بیساران! مسیری کە گذر از آن خود گویای زیبایی های مقصد است.

در ادامە از کنار روستای زیبای هرسین، روستایی کە در کنار رودخانە واقع شدە است می گذریم، پس از گذر از روستای هرسین آن جادە سرسبز و زیبا بە بن بست گاهی می رسیم بە نام روستای بیساران! با عبور از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیساران»؛ بهشت زمینی کردستان

«بیساران»؛ بهشت زمینی کردستان