مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:052023-10-24فرهنگي

مرمت اضطراری امامزاده نوح نوبران ساوه آغاز شد


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از مرمت اضطراری امام زاده نوح نوبران خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسین محمودی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آثار تاریخی استان با اشاره به آغاز مرمت اضطراری امامزاده نوح نوبران گفت: بقعه امامزاده نوح بن موسی جعفر مربوط به دوره صفوی - دوره قاجار است که آذر ماه 1354 با شمارهٔ ثبت 1199 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بخش هایی از این بنا نیاز به مرمت اضطراری داشت، افزود: این بقعه یک بار در سال 1270 هـ.

ق و چندین بار در دوره معاصر مرمّت شده که مرمت اخیر شامل عملیات پاک سازی، تمیزکاری بدنه آجری، بند کشی دیواره ها و پلاستر گچی با اختصاص 500 میلیون ریال است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ساختمان بقعه شامل یک بنای آجری مدور است که روی آن گنبد مخروطی 12 ترک دوپوش قرار دارد و با آمودی از کاشی لعابدار فیروزه ای و در ساقه آن نقش چهار علی به چشم می ‏خورد،  زیر گنبد با گچ، طرح‏های گل و بوته نقش بسته و طاق نماهای کم عمق گچی تعبیه شده، دور تا دور ازاره با کاشی سبز رنگ پوشش داده و کف بقعه نیز سنگ مرمر و دور صندوق، ضریح آلومینیومی نصب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری امامزاده نوح نوبران ساوه آغاز شد

مرمت اضطراری امامزاده نوح نوبران ساوه آغاز شد