مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:102023-10-29پزشكي

70 درصد زنان ایرانی کمبود این ویتامین را دارند


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: ناکافی بودن میزان ویتامین D در سطح جامعه به ویژه خانم ها بسیار بالاست و همین موضوع هم عاملی برای افزایش پوکی استخوان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر کوروش اعتماد مدیرکل دفتر مدیریت بیماری ه ای غیرواگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت بروز پوکی استخوان در کشور، تصریح کرد: بر اساس آخرین مطالعه صورت گرفته با توجه به افزایش بروز سالمندی در کشور، بروز موارد پوکی استخوان رو به افزایش است.

به طور مثال 50 درصد افراد بالای 50 سال کشور دچار پوکی استخوان هستند.

4 عامل خطر بروز پوکی استخواناو پوکی استخوان را عاملی برای افزایش احتمال شکستگی استخوان (استئوپروز) خواند و ادامه داد: این عارضه به دلیل وجود 4 عامل خطر مشترک در بیماری های غیرواگیر که شامل فعالیت فیزیکی پایین، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و مصرف الکل است روندی رو به افزایش دارد.

برنامه آزمایشی شناسایی پوکی استخواناعتماد به اقدامات وزارت بهداشت در راستای کنترل پوکی استخوان و سایر عوارض آن اشاره کرد و گفت: یک برنامه مطالعاتی در چند دانشگاه علوم پزشکی با اولویت ویژه دانشگاه علوم پزشکی همدان با غربالگری حدود 2 هزار خانم بالای 50 سال در دست اقدام داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد زنان ایرانی کمبود این ویتامین را دارند

70 درصد زنان ایرانی کمبود این ویتامین را دارند