مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 20:302023-11-12پزشكي

سهم 83 درصدی بیماری های غیرواگیر در مرگ ها


درصد قابل توجهی از مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است به همین دلیل 2 بیماری فشار خون بالا و دیابت که عامل خطر هم محسوب می شوند در اولویت دفتر غیرواگیر و وزارت بهداشت قرار گرفته است.

- رییس اداره پیشگیری و کنترل بیمای های قلبی و عروقی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سهم 83 درصدی بیماری های غیرواگیر در مرگ ومیرها تاکید کرد: با پویش ملی سلامت به دنبال این هستیم تا با غربالگری گسترده در جمعیت بالای 18 سال سطح پوشش بیماریابی را بالا ببریم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، فرزانه فربخش درباره پویش ملی سلامت در سراسر کشور اظهار داشت: درصد قابل توجهی از مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است به همین دلیل 2 بیماری فشار خون بالا و دیابت که عامل خطر هم محسوب می شوند در اولویت دفتر غیرواگیر و وزارت بهداشت قرار گرفته است.

  وی اظهار داشت: درصدد هستیم تا با پویش ملی سلامت با یک غربالگری گسترده در جمعیت بالای 18 سال سطح پوشش بیماری یابی را بالا ببریم و افرادی را از طریق این پویش ملی از بیماری و خطراتی که در معرض آن قرار دارند، آگاه کنیم.

  فربخش بیماری های غیر واگیر از جمله (دیابت و پرفشاری خون) در مراحل ابتدایی حتی به صورت غیر دارویی نیز قابل کنترل هستند و هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 83 درصدی بیماری های غیرواگیر در مرگ ها

سهم 83 درصدی بیماری های غیرواگیر در مرگ ها