مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 16:102023-10-30اقتصادي

جلوگیری از سرقت 58 هزار مترمکعب آب از دشت بحرانی زاوه


مدیر امور منابع آب تربت حیدریه گفت: با تلاش کارشناسان امور منابع آب تربت حیدریه در خراسان رضوی از سرقت 58 هزار مترمکعب آب از دشت بحران زده زاوه جلوگیری شد.

- مهدی طلعتی در گفت و گو با ایسنا افزود: با جمع آوری منصوبات یک حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی از برداشت غیرقانونی حدود 58 هزار متر مکعب آب از آبخوان دشت زاوه جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: این عملیات با دستور دادستانی شهرستان زاوه و همکاری نیروی انتظامی انجام و موتور دیزلی چاه مذکور توقیف و از محل برداشت جمع آوری شد.

مدیر امور منابع آب تربت حیدریه با بیان اینکه برداشت بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی در این منطقه شده است، به عواقب برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی اشاره کرد و گفت: کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله فرونشست زمین، ایجاد فرو چاله ها، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در جهت حفظ و صیانت از منابع آبی با هرگونه تخلف در بهره برداری چاه های دارای پروانه و چاه های غیرمجاز برابر قانون به شدت برخورد می شود.

از مجموع 36 دشت خراسان رضوی هشت دشت مربوط به منطقه تربت حیدریه است، در این حوزه دشت های مه ولات رشتخوار و جنگل ممنوعه بحرانی و دشت زاوه و تربت حیدریه ممنوعه هستند که مفهوم ممنوعه بحرانی دشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از سرقت 58 هزار مترمکعب آب از دشت بحرانی زاوه

جلوگیری از سرقت 58 هزار مترمکعب آب از دشت بحرانی زاوه