مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-17سياسي

«قندشکنی» سنت زیبای گلستانی ها برای کمک به تهیه جهیزیه عروس


مراسم «قندشکنی» در گذشته در بسیاری از نقاط کشور ایران برگزار می شد، اجرای این مراسم زیبا با ویژگی های منحصر به فرد هنوز هم در استان گلستان به شیوه های جذاب و بی بدیل به قوت خود باقی است.

- قندشکنی سنت زیبای گلستانی ها برای کمک به تهیه جهیزیه عروس ایسنا/گلستان مراسم قندشکنی در گذشته در بسیاری از نقاط کشور ایران برگزار می شد، اجرای این مراسم زیبا با ویژگی های منحصر به فرد هنوز هم در استان گلستان به شیوه های جذاب و بی بدیل به قوت خود باقی است.

ازدواج یکی از سنت های مرسوم در بین تمامی مردم جهان است که طریق برگزاری آن در تمامی قوم ها، دارای اصول خاص خودش است.

کله قند یکی از هدایایی است که از طرف خانواده داماد برای عروس خانم آورده می شود، مراسم قندشکنی سنتی است که بعضی از شهرهای ایران در مراسم ازدواج انجام می دهند.

فلسفه کله قند عروسی در گذشته از کله قند به جای شیرینی استفاده می کردند، خانواده داماد بعد از گرفتن بله از عروس خانم، کله قند را شکسته و به واسطه ی آن دهان خود را شیرین می کردند! امروزه این رسم در برخی از شهرهای ایران هنوز پا برجاست و در مجلس بله برون و عقدکنان صورت می گیرد.

کله قندی که در مراسم بله برون استفاده می شود به صورت تک و تزیین شده است و کله قندی که در مراسم عقدکنان از آن استفاده می شود، به صورت جفت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قندشکنی» سنت زیبای گلستانی ها برای کمک به تهیه جهیزیه عروس

«قندشکنی» سنت زیبای گلستانی ها برای کمک به تهیه جهیزیه عروس