مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:402023-10-29سياسي

میراث فرهنگی برنامه ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد


مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان اصلی محوطه های تاریخی هستند، - ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان اصلی محوطه های تاریخی هستند، گفت: میراث فرهنگی برنامه ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل جیرفت ندارد.

علیرضا ایزدی شامگاه ششم آبان ماه در پایان سفر یک روزه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنار صندل اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی و ضابطه مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه ای روستای کنارصندل هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی افزود: بر اساس داده های باستان شناسی، کنارصندل یک منطقه ارزشمند است و مردم این منطقه در ازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده اند.

ضمن اینکه زندگی روزمره خود را انجام می دهند، صاحبان و حافظان اصلی این محوطه نیز محسوب می شوند.

ایزدی به دغدغه مردم نسبت به جابجایی روستای کنارصندل اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی برنامه ای برای جابجایی این روستا ندارد و قطعاً مشکلات مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه ای وارد نکند، قابل حل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی برنامه ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد

میراث فرهنگی برنامه ای برای جابجایی مردم روستای کُنارصندل جیرفت ندارد