مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 07:352023-10-23اقتصادي

سرشاخه کاری 25 هزار اصله درخت گردو در باغات چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از سرشاخه کاری درختان گردو در راستای افزایش کیفیت در شهرستان های 12 گانه استان با نظارت کارشناسان این سازمان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس بیک بکان گفت: گردو از محصولات مهم خشکباری جهان محسوب می شود و ایران یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گردو در سطح جهان است، با این وجود به دلیل کیفیت و عملکرد پایین محصول، ایران سهم خود را از تجارت جهانی از دست داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کاشت درختان با منشا بذری و پیوند نزدن آن ها از اصلی ترین عوامل کاهش محصول گردو است که با توجه به تعداد زیاد درختان گردو در ایران، سرشاخه کاری و تعویض سرشاخه های درختان گردو، بهترین روش برای اصلاح کیفیت و عملکرد آن ها است.

وی افزود: در این روش شاخه هایی که اصلاح ژنتیکی شده اند را به درختان پیوند می زنند، به این صورت که برخی از شاخه های درختان گردو بریده و سرشاخه های جدید به درخت پیوند زده می شود و با گذشت زمان و رشد درخت، سرشاخه ها رشد می کنند و قسمت پیوند زده با بقیه قسمت ها متفاوت می شود.

بیک بکان عنوان کرد: این روش مخصوص درختانی است که از طریق بذر تولید شده اند و محصول کمی تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشاخه کاری 25 هزار اصله درخت گردو در باغات چهارمحال و بختیاری

سرشاخه کاری 25 هزار اصله درخت گردو در باغات چهارمحال و بختیاری