مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:552023-10-30اقتصادي

موفقیت استرالیا در استفاده از آینه برای تولید انرژی خورشیدی


استرالیا در استفاده از آینه برای تولید انرژی خورشیدی به موفقیت دست یافته و این اتفاق مهمی است، زیرا فرصتی را برای ذخیره بیشتر این انرژی تجدیدپذیر ایجاد می کند.

- استرالیا در استفاده از آینه برای تولید انرژی خورشیدی به موفقیت دست یافته و این اتفاق مهمی است، زیرا فرصتی را برای ذخیره بیشتر این انرژی تجدیدپذیر ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فناوری حرارتی متمرکز خورشیدی(CST) با استفاده از جمع آورنده های خورشیدی، انرژی خورشیدی را برای تولید گرما یا برق مهار می کند.

این فرآیند ساده است، اگرچه اجرای موفقیت آمیز آن دشوار است، چرا که آینه ها یا لنزهای بزرگ، نور خورشید را روی ناحیه باریکی به نام گیرنده متمرکز می کنند.

این آینه ها همان چیزی هستند که به عنوان جمع آورنده ها یا کلکتورهای خورشیدی شناخته می شوند و در قالب های مختلف هر کدام با طراحی و تکنیک تمرکز متمایز، مانند سیستم های دیش(بشقاب)، برج های انرژی خورشیدی و کاسه های سهموی عرضه می شوند.

این فناوری گیرنده ای دارد که در نقطه کانونی کلکتور خورشیدی قرار دارد و وظیفه جذب و تبدیل نور متمرکز خورشید به گرما را بر عهده دارد.

محتویات این گیرنده شامل مایعات انتقال دهنده حرارت مانند نمک مذاب یا روغن با دمای بالا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت استرالیا در استفاده از آینه برای تولید انرژی خورشیدی

موفقیت استرالیا در استفاده از آینه برای تولید انرژی خورشیدی