مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 12:152023-10-26بين الملل

امیدواری پاشینیان برای انعقاد توافق صلح با باکو


نخست وزیر ارمنستان گفت امیدوار است در ماه های آتی به یک توافق صلح با جمهوری آذربایجان دست یابد و روابط دیپلماتیک با این کشور برقرار شود.

- نخست وزیر ارمنستان گفت امیدوار است در ماه های آتی به یک توافق صلح با جمهوری آذربایجان دست یابد و روابط دیپلماتیک با این کشور برقرار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز (پنج شنبه) طی سخنانی در یک مجمع در تفلیس، پایتخت گرجستان با بیان اینکه امیدواریم در ماه های پیش رو یک توافقنامه صلح با آذربایجان منعقد شود گفت که ارمنستان همچنین امیدوار است مرزهای خود را با ترکیه، متحد نزدیک باکو، به روی شهروندان کشورهای ثالث باز کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات پاشینیان در بحبوحه تلاش ها برای تحکیم صلح در منطقه قفقاز جنوبی پس از بازپس گیری منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی توسط جمهوری آذربایجان در ماه گذشته بیان شد.

این منطقه در سطح بین المللی به عنوان سرزمین جمهوری آذربایجان شناخته می شود، اما از دهه 1990 توسط ارمنی ها اداره می شد.

این جمعیت ارمنی تبار در قره باغ اعلام استقلال کرده و جمهوری خودخوانده آرتساخ را تشکیل داده بودند؛ اما با حمله اخیر باکو و با میانجی گری روسیه، آن ها ادعای استقلال خود را پس گرفته و اکثریت 120 هزار جمعیت ارمنی تبار این منطقه، قره باغ را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری پاشینیان برای انعقاد توافق صلح با باکو

امیدواری پاشینیان برای انعقاد توافق صلح با باکو