مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-06اقتصادي

تغییر اقلیم، صنعت آبزی پروری را تهدید می کند


تغییر اقلیم، علاوه بر کاهش منابع آبی  به عنوان یک چالش بزرگ برای کمبود آب برای آبزی پروری شده و آینده این صنعت را تهدید می کند.

- ایسنا/لرستان عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: تغییر اقلیم، علاوه بر کاهش منابع آبی  به عنوان یک چالش بزرگ برای کمبود آب برای آبزی پروری شده و آینده این صنعت را تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع آبی نقش زیادی در کنترل و تعادل شرایط آب و هوایی دارد؛ به عقیده بسیاری از دانشمندان کره زمین در حال گرم شدن است و این افزایش دما اثرات زیادی بر فعالیت های بیولوژیکی و فیزیکی، به خصوص بر روی آبزیان دارد.

تغییر اقلیم دارای اثرات مستقیم مانند افزایش نیاز به اکسیژن، تغییر در نرخ تولید و به صورت غیرمستقیم مانند تغییرات در صید ماهیان جهت تولید غذا، معیشت و غیره بر صنعت آبزی پروری است و این مهم بسته به شرایط محیطی، نوع گونه و سیستم های پرورش آبزیان در هر منطقه می تواند از جهاتی مفید یا مضر باشد.

برخی از تاثیرات منفی تغییر اقلیم و پدیده گرم شدن جهانی را می توان به استرس های حرارتی و مناسب نبودن پرورش آبزیان در شرایط کنونی نسبت به گذشته، تغییرات میزان نیاز اکسیژنی و افزایش هزینه های تولید جهت هوادهی و یا کاهش میزان تراکم، محدودیت دسترسی به آب شیرین جهت تعدیل شوری برای بسیاری از مناطق آبزی پروری، تغییرات شوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم، صنعت آبزی پروری را تهدید می کند

تغییر اقلیم، صنعت آبزی پروری را تهدید می کند