مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 15:252023-10-31اقتصادي

آدرس غلط تکراری، این بار تخفیف 60 درصدی بنزین ایران


روز گذشته ادعایی مبنی بر ارزان فروشی بنزین نسبت به نفت صادراتی ایران در فضای مجازی مطرح شد، درحالی که آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران و بورس انرژی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته مجددا ادعاهایی درباره صادرات ارزان بنزین ایران با قیمت لیتری 27 سنت و فروش دلاری آن به دولت و سپس مردم با قیمت لیتری 67 سنت مطرح شد و ادعا شد که ایران می تواند نفت خود را به قیمت روز صادر کند، ولی درباره بنزین مجبور به اعطای تخفیف کلان به مشتریان خود است.

*صادرات تنها محموله بنزین ایران در 1401 لیتری 70 سنت است در پاسخ به این ادعا باید گفت که آخرین محموله بنزین صادراتی ایران در رینگ صادراتی بورس انرژی (تصویر 1) در فروردین سال 1401 با قیمت 111.

59 دلار بر بشکه یا لیتری 70 سنت و به قیمت فوب خلیج فارس به فروش رسید نه 27 سنت.

تصویر 1 البته ادعای صادرات بنزین ایران معادل لیتری 27 سنت به گزارش سایت قطره و به نقل ازگمرک جمهوری اسلامی در سال 1401 برمی گردد.

اما دلیل قیمت اعلامی طبق آمار گمرک مربوط به تحویل محموله هایی بود که در سال 99 و در شرایط کرونایی و افت قیمت ها به قیمت ثابت پیش فروش شده بودند و حال در دولت سیزدهم تحویل خریدار شده اند.

اتفاقا این موضوع نشان می دهد که دولت دوازدهم نیز بنزین را به قیمت فوب خلیج فارس در سال 99 فروخته و با قیمت 27 سنت بر لیتر صادر کرده است و در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آدرس غلط تکراری، این بار تخفیف 60 درصدی بنزین ایران

آدرس غلط تکراری، این بار تخفیف 60 درصدی بنزین ایران