مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-15سياسي

اهتمام امام به کتاب و کتاب خوانی


امام خمینی یکی از نویسندگان مطرح، تاثیرگذار و در عین حال پرکار در حوزه کتاب است که موفق شده آثار با ارزشی را در حوزه های مختلف خلق کند و به جامعه هدیه کند .

- پایگاه خبری جماران: کتاب، کتاب خوانی و مطالعه در مکتب و تاریخ و فرهنگ کشورمان دارای جایگاه ویژه و اهمیت فراوان است و یکی از پایه های اصلی تفکر، فرهنگ و تمدن سازی در جامعه است.

در اهمیت این مهم همین قدر بس که معجزه والای پیامبر گرامی اسلام و نسخه نجات بخش بشریت، کتاب قرآن کریم است که در آن خداوند متعال ضمن دعوت به تفکر، علم آموزی و کسب آگاهی و معرفت و تقدیر از عالمان و اندیشمندان و صاحبان خرد، به قلم و به آنچه می نویسند سوگند یاد می کند، ن والقلم و ما یسطرون .

لذا این مهم نه تنها ضرورتی برای تحول فکری و فرهنگی جامعه به حساب می آید بلکه در پرتو آن جامعه به سعادت، عمران و آبادانی می رسد که وجوه مختلف آن در سخنان بزرگان مورد تاکید قرار گرفته است.

حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرماید: من تسلی بالکتب لم تفته سلوه، کسی که با کتاب آرامش می یابد هر گز از او سلب آرامش نمی شود.

( غررالحکم و درر الکلم، ج 5، ص 233، ح 8126) ارسطو معتقد است جامعه ای که کار روزانه اش مطالعه باشد به سعادت و فرزانگی می رسد و یا اینکه ولتر برگه های کتاب را به منزله بال هایی می داند که روح انسان را به عالم نور و روشنایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام امام به کتاب و کتاب خوانی

اهتمام امام به کتاب و کتاب خوانی