مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 13:402023-10-25دانش

بقایای شگفت انگیز رودخانه باستانی در مریخ


دانشمندان «دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا» در بررسی های خود دریافتند دهانه هایی با عرض 100 مایل احتمالا بقایای رودخانه های باستانی هستند که زمانی قابل سکونت بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ ایسنا نوشت: مریخ یک سرزمین خشک و متروک است اما دانشمندان بقایایی از رودخانه های باستانی را در آن کشف کرده اند که زمانی شرایط مناسبی برای پشتیبانی از حیات داشته اند.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Penn State) داده های جمع آوری شده توسط مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) ناسا در دهانه گیل (Gale Crater) را دوباره تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند این سازندها قابل سکونت و بسیار فراوان تر از آنچه پیشتر تصور می شد بوده اند.

این گروه پژوهشی، قسمت های کم عمق و برآمدگی های کوتاه را در مناظر شناسایی کردند.

این یافته ها می توانند نشانگر رسوبات رودخانه های باستانی در دهانه ها باشند.

به گفته پژوهشگران، اعتقاد بر این است که رودخانه های مورد نظر مانند همتایان خود روی زمین رفتار می کرده اند و برای زندگی، چرخه های شیمیایی، چرخه های مواد مغذی و چرخه های رسوب مهم بوده اند.

بنجامین کاردناس (Benjamin Cardenas) دانشیار علوم زمین در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما در حال یافتن شواهدی هستیم که نشان می دهند مریخ احتمالا سیاره ای حاوی رودخانه ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقایای شگفت انگیز رودخانه باستانی در مریخ

بقایای شگفت انگیز رودخانه باستانی در مریخ