مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 00:052023-10-29پزشكي

سکته قلبی را چطور ناکام کنیم؟


فوق تخصص غدد درون ریزدانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه سن حوادث قلبی و عروقی و مرگ و میر ناشی از آن بسیار پایین آمده است، گفت: مهمترین روش پیشگیری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی- عروقی، تصلب شرایین است.

تصلب شرایین سبب می شود که سرخرگ های گوناگونی که به سمت های مختلف بدن خون می‏رسانند، به تدریج سخت و تنگ شوند و توانایی آنها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن کاهش یابد.

عواملی هستند که موجب سریعتر شدن تصلب شرایین می شوند و در صورت وجود آنها احتمال پیدایش بیماری قلبی- عروقی افزایش پیدا می کند.

  عوامل خطر برای بیماری های قلب و عروق عبارتنداز: سن بالا، جنس مذکر، سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس، فشار خون بالا، افزایش چربی خون به ویژه کلسترول)، دیابت قندی، سیگار کشیدن، چاقی، کم تحرکی (انجام ندادن فعالیت های بدنی) و اختلال در انعقاد خون.

با توجه به اینکه دیابت از عوامل خطر بیماری های قلبی-عروقی است و معمولاٌ با عوامل خطر دیگر همراهی دارد (و گاهی شاید ایجاد کننده آنها باشد)، مبتلایان به دیابت باید بیش از دیگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند.

پژوهش های فراوان پزشکی نیز نشان داده اند که عوامل خطر قلبی- عروقی در مبتلایان به دیابت نوع 2 شایعتر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته قلبی را چطور ناکام کنیم؟

سکته قلبی را چطور ناکام کنیم؟