مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-18اقتصادي

بیشترین تعداد فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اضافه شدن فرودگاه شهداء سراوان به چرخه ناوگان حمل و نقل هوایی، این استان دارای پنج فرودگاه فعال و بیشترین تعداد فرودگاه در بین استان های کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، منصور بیجار  اظهار داشت: عملیات ساخت فرود گاه شهداء سراوان در فاز های مختلفی در سالیان گذشته آغاز شده بود که در این مرحله و در دولت سیزدهم با اتمام تأسیسات سوخت رسانی موقت فعالیت این فرودگاه آغاز و به زودی شاهد رونق این منطقه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با بهره برداری از فرودگاه سراوان، شرقی ترین نقطه کشور در نزدیکی مرز ایران و پاکستان قابلیت جابجایی مسافر و بار به پایتخت را خواهد داشت که با توجه به فاصله زیاد سیستان و بلوچستان با مرکز کشور، امکانات زیرساختی لازم برای توسعه اقتصادی و رونق حمل و نقل هوایی استان فراهم شده است.

گفتنی است؛ فرودگاه سراوان با باند پروازی به طول 3300 متر در زمینی به مساحت بیش از 500 هکتار احداث شده و دارای ترمینال داخلی به ظرفیت اعزام و پذیرش حدود 147هزارمسافر، سالن ترانزیت، ترمینال ورودی و خروجی، ساختمان های حفاظتی و امنیتی، پارکینگ، نمازخانه، تأسیسات بهداشتی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین تعداد فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال است

بیشترین تعداد فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال است