مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 08:402023-11-10بين الملل

ترکیه: اتحادیه اروپا با درخواست ما مغرضانه رفتار می کند


وزارت خارجه ترکیه اتهامات مطرح شده در گزارش سالانه کمیسیون اروپا درخصوص درخواست آنکارا برای عضویت در اتحادیه اروپا را ناعادلانه خواند و اعلام کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که گزارش سالانه کمیسیون اروپا در مورد درخواست طولانی مدت ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا ناعادلانه و مغرضانه است.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در گزارشی، از پسرفت جدی ترکیه در مورد استانداردهای دموکراتیک، حاکمیت قانون، حقوق بشر و استقلال قضایی انتقاد کرده بود.

در گزارش روز چهارشنبه کمیسیون اروپا همچنین آمده بود که آنکارا در مبارزه با تروریسم از اصول حاکمیت قانون، حقوق بشر و آزادی های اساسی پیروی نمی کند.

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این گزارش، در بیانیه ای اعلام کرد: ما ادعاهای بی اساس و انتقادات ناعادلانه به ویژه در مورد معیارهای سیاسی و فصل مربوط به قوه قضاییه و حقوق بشر گزارش کمیسیون اروپا را قاطعانه رد می کنیم.

آنکارا با ناعادلانه خواندن این اتهامات، بر عدم صداقت رویکرد اتحادیه اروپا و استانداردهای دوگانه آشکار این اتحادیه تاکید کرد و افزود: مسائل حقوق بشر و آزادی های اساسی، حتی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مورد مناقشه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: اتحادیه اروپا با درخواست ما مغرضانه رفتار می کند

ترکیه: اتحادیه اروپا با درخواست ما مغرضانه رفتار می کند