مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 06:302023-11-14پزشكي

اگر این دو گیاه آپارتمانی را دارید، مراقب باشید کودکتان مسموم نشود


دیفن باخیا یک گیاه آپارتمانی است که از تمامی قسمت های گیاه اعم از برگ ، ساقه و ریشه آن شیره ای استخراج می شود که حاوی ترکیب اگزالات کلسیم است که این ترکیب موجب سوزش در پوست یا تورم در دهان، - این کارشناس در سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مسمومیت های اتفاقی نیز بیشتر شده است، افزود: این مسمومیت ها طی سال های قبل از 1401 حدود 40 درصد از مسمومیت ها را شامل می شدند؛ اما در سال 1401 و نیمه اول سال 1402 تعداد این مسمومیت ها روبه افزایش بوده است؛ چنان که نزدیک به 50 درصد از مسمومیت های حال حاضر، مسمومیت های اتفاقی است.

  وی اظهار داشت: با توجه به روند رو به افزایش مسمومیت های اتفاقی باید نکات استفاده از داروها، صنایع شیمیایی مانند شوینده های خانگی و غیره را مورد توجه قرار داد تا نحوه پیشگیری از این مسمومیت ها بیشتر اطلاع رسانی شود.

القای استفراغ برای نجات جان افراد مسموم درست است؟ این کارشناس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای هر مسمومیتی نیاز القای استفراغ یا نوشاندن آب وجود ندارد، افزود: در مسمومیت با شوینده های خانگی القای استفراغ گاهی اوقات وضعیت فرد مسموم را بدتر یا وخیم تر می کند، به همین دلیل باید برای برخورد و انجام اقدامات صحیح مشاوره های لازم را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر این دو گیاه آپارتمانی را دارید، مراقب باشید کودکتان مسموم نشود

اگر این دو گیاه آپارتمانی را دارید، مراقب باشید کودکتان مسموم نشود